Завдання олімпіади були дуже складними і вимагали глибоких знань всіх дисциплін міжнародної економіки, таких як міжнародна економічна діяльність, міжнародні фінанси, міжнародний маркетинг та інших. Завдання було ускладнено тим, що всі показники, які потрібно було знайти, задавалися англійськими абревіатурами, які в своїй діяльності використовує МВФ. Також, крім розрахунків, необхідно було надати власні коментарі до знайдених показників, вказати на проблеми в міжнародній економічній діяльності та надати свої варіанти вирішення цих проблем. Другим ускладненням була відсутність деяких даних. На думку організаторів, кожен студент зобов’язаний знати всі ставки кредитування МВФ і курси валют за різні роки. І, незважаючи на сумнівність такого підходу, це значно ускладнило завдання студентам: повністю завдання ніхто не вирішив. Але, як виявилося пізніше, цього й не було потрібно. Це завдання було не на кількість, а на якість. Тестове завдання проводилося на комп’ютерах. Спеціальна програма генерувала тести для кожного студента. Ці питання також ставилися до різних областей спеціальності, хоча було видно, що акцент був зроблений на міжнародних фінансах і етапах формування ЄС. Дуже порадувала якість питань: вони були складені таким чином, що, не знаючи відповіді, дуже складно було її вгадати, виключаючи малоймовірні відповіді. Всі питання були складені досить заплутано, а відповіді виглядали досить схожими. Це виключало везіння: тільки знання, уважність і концентрація. І не дивно, що більшість учасників не набрало і половини балів. З іншого боку, ті кілька студентів, які дали більше 90% правильних відповідей заслуговують на велику повагу, адже це величезна праця. Взагалі участь в подібних заходах наштовхує на думки про зміни. Олімпіада показала, що якість навчання в КПІ дійсно висока, але, як відомо, досконалості немає меж. У зв’язку з цим, є деякі поради для кафедри міжнародної економіки, які не тільки можуть зробити її ще сильнішою і конкурентоздатнішою. По-перше, проведення тестів з усіх дисциплін виявилося досить складним завданням. Маючи знання в цих дисциплінах окремо, дуже складно зорієнтуватися, коли всі вони разом. І тут не йдеться про використання такої ж програми, або таких же тестів. Це просто спостереження, що показує ефективність міждисциплінарного підходу. Але! Є у нашої кафедри і дуже сильні сторони. Творча частина завдання виявилася непропорційно складною. Напевно, це найважливіше в навчанні на кафедрі міжнародної економіки – не тільки вміти порахувати, а й пояснити значення знайдених показників, запропонувати свої варіанти вирішення проблеми. Можливо, це найважливіша риса нашої кафедри, що забезпечує їй високий рівень конкурентоспроможності. Взагалі, участь в подібних заходах – справа благородна. І мова йде не тільки про перемоги. Олімпіада – це не тих три години рішення завдань, це і час, і сили, витрачені на підготовку. Це знання своїх сильних і слабких сторін, це прагнення рухатися вперед і прагнення перемагати. І хоча у 2017 році студенти КПІ і не увійшли до трійки переможців, подальшу участь в таких заходах має бути більш успішним, адже тепер ми краще знаємо до чого готуватися, а значить, ми будемо готові.

Владислав Литовченко,

студент третього курсу

спеціальності “Міжнародна економіка”